Vattenkulor ♥

Vattenkulor är småsmå kulor som man lägger i vatten så att dom växer och typ blir "gelékulor". Dom är jättehäftiga! Och jag är typ beroende att hålla på med dom...
Dom lila genomskinliga kulorna är vanliga och går att köpa på Plantagen (tror jag?). Och för att dom ska bli lila kan man hälla i karamellfärg, eller köpa, men jag vet inte var man köper dom.
Men mina fick jag tag på när jag var hos en kompis igår kväll, och hon hade vattenkulor i en stor skål i sitt rum. Och eftersom jag blev så här i dom så fick jag en liten påse med små "pärlor" som jag skulle lägga i vatten hemma hos mig istället.
Här ligger dom i skålen hos henne.
Dom spricker väldigt lätt så jag har en lite mosad på min tumme...
Om man kollar riktigt noga, så kanske man ser små, nästan osynliga, kulor ovanför stenarna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

♥ Lojjsan

En blogg om allt och inget! ♥

RSS 2.0